نوشته شده توسط : سمانه

مومیایی هزار ساله پنهان در مجسمه

  • مومیایی هزار ساله پنهان در مجسمه

    مومیایی هزار ساله پنهان در مجسمهReviewed by مومیایی on Feb 27Rating: 4.0

    مجسمه بودای چینی

    مجسمه بودای چینی

    محققان موزه Drents هلند با تصویر برداری به روش سی‌تی اسکن و آزمایش آندوسکوپی از یک مجسمه، کشفی تکان دهنده کردند؛ آن‌ها یک مومیایی هزار ساله را درون مجسمه یافتند.

    محققان این مجسمه را مربوط به قرن یازدهم یا دوازدهم میلادی می‌دانند.

    مجسمه بودا در دستگاه سی‌تی اسکن

    مجسمه بودا در دستگاه سی‌تی اسکن

    موزه Drents در نتیجه تحقیقات اعلام نموده است: “در خارج شبیه به یک مجسمه بزرگ بودا می‌رسد. اما تصاویر سی‌تی اسکن بیانگر وجود یک راهب بودایی چینی  درون آن است که حدود سال ۱۱۰۰ میلادی زندگی می‌کرده است “

    محققان احتمال وجود مومیایی درون این مجسه را بسیار زیاد می‌دانستند اما به دنبال راهی برای اثبات فرضیه خود بدون آسب زدن به مجسمه بودند، به همین دلیل موزه Drents هلند درخواست سی‌تی اسکن مجسمه را صادر کرد زیرا  سی‌تی اسکن نمایی نزدیک از داخل مجسمه بدون شکستن آن به محققان می‌دهد.

    احتملا این مومیایی متعلق به یکی از اساتید بودائیسم به نام Liuquan، یکی از اعضای مدرسه مدیتیشن چینی بوده است که حوالی ۱۱۰۰ سال پس از میلاد از دنیا رفته است.

    مجسمه با مومیایی درون آن

    آزمایش آندوسکوپی نشان داد که در بخش‌هایی که زمانی اعضای داخلی بدن وجود داشته است با موادی غیرقابل شناسایی و طومار‌هایی باستانی به زبان چینی جایگزین شده است.

    محققان هنوز در «خود مومیایی» نمودن این راهب چینی تردید دارند. خود مومیایی روشی بود که راهبان شرقی با یک رژیم غذایی سخت چربی بدن خود را می‌سوزاندند و با خوردن سم و استفراغ مکرر، آب بدنشان را از دست می‌دادند تا خود را تبدیل به مومیایی کنند.

    محققان در حال آزمایش مجسمهمنبع



:: برچسب‌ها: خواندنی,مطالب جالب,سایت تفریحی,جک,عکس جالب,اخبار روز,تازه های تکنولوژی,وبلاگ ایرانی,اس ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد